hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, September 15, 2006

Dag 257: Het schapendijkje (vervolg)

Een reactie in mijn mailbox over de politieke discussie over het schapendijkje. Ik wil hem u niet onthouden.
Wat betreft het schapendijkje is het kwartje gevallen. Geen afrastering dus,maar wel bruine poep! Je zal er wel voor geleerd moeten hebben, maar in mijn ogen mist Werkendam hier de boot. Werkendam was toch voor bevordering kleinschalig toerisme? Maar ze worden hier weggejaagd, want eenmaal de schoenen en de fietsen onder de schapenstront en ze komen daar niet meer terug! Vraag maar na aan een van de ambtenaren en aan Paul Graus, bewoner van de Nieuwe Polder langs het schapendijkje, die elk jaar het aantal fietsers over het dijkje zag dalen. Dat zijn dus geluiden van mensen die weten waarover ze praten! Dat kan ik van een aantal mensen in de gemeenteraad niet zeggen. Die kletsen gewoon een eind uit der nek als ze het hebben over het vergelijk met hondendrollen, andere fietsdijken en het noemen van een schapenrotonde. Beter zou het zijn als ze zich beter lieten informeren en de betreffende zaken te onderzoeken en het dan voor hun burgers, die hun gekozen hebben, op te nemen, want daar zijn ze voor!!!
Of is het nou allemaal politiek waar ik geen snars van snap? Achteraf commentaar leveren is niet zo moeilijk zou je kunnen zeggen en misschien heb je dan nog wel gelijk ook. Had ik dan vooraf toch de SGP fractie daarover opnieuw uitleg moeten geven? Had ik dan toch van het inspreekrecht bij de aanvang van de vergadering gebruik moeten maken? Wat me weerhield was niet alleen mijn gebroken been en mijn bekwaamheid, maar ik zag er ook te veel politiek in, waar ik zoals gezegd, geen kaas van gegeten heb. Had ik dat wel, dan zou ik het vooral voor alle burgers in en buiten Werkendam hebben opgenomen! Vanzelfsprekend ook voor dat idyllisch pontje in de Biesbosch, wat heel wat anders is dan een idyllische strontdijk!

Sorry Hannie dat ik je hiermee even lastig valt, maar ik moest dit even kwijt en jij weet tenslotte waar ik het over heb. Ter vergoeding zal ik een blommeke bij sluiten. Jij weet misschien wel waar ik die geplokken heb?
Groetjes, Leen Kieboom, coördinator van Pontje Steur