hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, September 17, 2006

Dag 259: Bloemen uit het hart


Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan de Woerkumse kunstroute. Ik heb slechts een bescheiden aantal ateliers bezocht. Zo ben ik in de Stadsgalerie geweest voor de expositie van verdedigingswerken uit Italie, Hongarije en Nederland. Donderdagmiddag mocht ik reeds enkele kunstenaars rondleiden op Fort Altena.
Ook bezocht ik in Woerkum de expositie van VluchtelingenWerk Altena in het charmante RK kerkje. Daar werd het kunstproject ‘Bloemen uit het hart’ getoond. Mooie schilderingen gemaakt door de vluchtelingenvrouwen. Geweldig dat deze vrouwen na moeilijke jaren toch de kracht hebben gevonden bloemen te schilderen. En dat ze dat in Nederland in alle vrijheid mochten doen. Naast de schilderijen waren er boekjes en boekenleggers, sommigen ook met gedichten.

Dansen

In het veld vol met bloemen
Groeien zij in allerlei kleuren
In het schitterende zonlicht
Dat alles reflecteert
Zachtjes wiegend als de wind waait
Ze dansen en dansen en dansen

Ramille