hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 18, 2006

Dag 353: Spraakmakende vrouwen


Toontje Sprenger, het eerste vrouwelijke raadslid in Altena

Gisteren schreef ik op mijn weblog over Johanna van Brabant. Zij is één van de spraakmakende vrouwen die voorkomen in het boekje 900 jaar Brabant dat ik in de afgelopen week mocht ontvangen. Niet met een of ander ceremonieel gebaar, maar het werd gewoon zo in mijn handen gedrukt. Leuk om te lezen. En zoals vorige week te lezen was in alle media; de emancipatie van de vrouw stokt. Meer werken lijkt niet te lukken, en de top bereiken is door het glazen plafond o zo moeilijk. Reden des te meer om aandacht e blijven vragen voor spraakmakende vrouwen. Daarom is het boekje ook zeer welkom. En Johanna van Brabant koos ik uit omdat we iets gemeenschappelijks hebben, ze heeft namelijk dezelfde (doop)naam.