hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, May 18, 2009

De wieg van het Waterschap


Een oude kaart van de Biesbosch

Recent is het rapport 'De wieg van het Waterschap' gepresenteerd. Daarin wordt ingegaan op de historie van de strijd tegen het water en de sporen daarvan in het landschap. Ook wordt met de studie beoogd om deze cultuurhistorische elementen beter zichtbaar te maken in het landschap. Van geschiedenis gaat mijn hart altijd een beetje sneller kloppen. Wanneer wordt er 'de wieg van het Waterschap' in onze regio gepresenteerd? Overigens hoop ik het volledige rapport te ontvangen, ik heb het althans wel aangevraagd.

Voor het complete persbericht, klik hier