hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, May 24, 2009

Een berg stukken!

Groene rivier bij Pannerden



Dit weekend heb ik me door een berg stukken geworsteld voor de komende vergadering Waterkeringen en wegen. Jaarrekening, voorjaarsnota, bestuursrapportage, je kent het wel. Veel leeswerk en zoeken naar verbanden tussen al die stukken. Dan ook nog de adviesnota van de Deltacommissie. Meest opmerkelijke voor mij daarin was het plan om een extra rivier/kanaal aan te leggen van de Lek naar de Merwede dwars voor de Alblasserwaard. Het riep bij mij vooral herinneringen op aan de groene rivieren die ooit dwars door het Land van Heusden en Altena zouden worden gegraven. Ze worden nu kennelijk van stal gehaald om elders te worden aangelegd. Maar Waterschap Rivierenland heeft al vraagtekens gezet bij nut en noodzaak en dat kan ik alleen maar onderstrepen.