hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, May 28, 2012

Bezoek aan Kinderdijk


Molens aan de Kinderdijk


Morgen ga ik als toerist naar Kinderdijk. Samen met de moeder van de vriend van mijn dochter uit Namibie en zijn oma uit Zuid-Afrika. De historie van de molens en de functie van al die watermolens is voor ons al boeiend om te zien, maar voor buitenstaanders waarschijnlijk nog veel meer. Natuurlijk rijden we over de dijk langs de Lek zodat ook het geboortehuis van mijn oma in Nieuw-Lekkerland getoond kan worden. Of zou het al gesloopt zijn? En misschien rijden we ook nog langs de panden die straks gesloopt moeten worden voor de dijkverzwaring. Of bekijken we het G.N. Kok/Overwaard gemaal en het oude Waardhuis.