hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 07, 2013

Integriteit

Het kaartspel

Maandagavond sprak het Algemeen Bestuur tijdens een speciale thema avond over integriteit. Een moeilijk begrip, maar aan de hand van een kaartspel werd het wel meer inzichtelijk gemaakt. We kregen meerdere dilemma's voorgelegd.

Ik hoor dat het waterschap op zoek is naar een interimmanager voor een van de afdelingen. Mijn schoonzus is interimmanager en op zoek naar een nieuwe opdracht.

Wat doe ik?

1. Ik ga naar de persoon binnen het waterschap die over deze opdracht gaat en stel hem voor mijn schoonzus uit te nodigen voor een gesprek.
2. Ik doe niets met deze informatie want de schijn van belangenverstrengeling zou kunnen ontstaan als mijn schoonzus een opdracht krijgt van het waterschap.
3. Ik tip mijn schoonzus over deze potentiele kans maar weiger verder iets voor haar te betekenen.