hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 26, 2015

Het vernieuwde Biesboschmuseum

Een van de voorwerpen die een plek kregen in het vernieuwde museum in het kabinet over de Tweede Wereldoorlog, mooi vormgegeven met een kano


Juist tijdens onze AB vergadering vandaag werd diep in de Biesbosch het vernieuwde Biesboschmuseum geopend door mr. Pieter van Vollenhoven. Hij was lovend over het museum, maar sprak ook over een betere manier om onze natuur te beschermen. Meer in de vorm van rijks- en gemeentelijke monumenten. Als openingshandeling mocht hij jonge steurtjes uitzetten in de waterpartij in het museum. Het was jammer dat ik de opening moest missen, maar gelukkig mocht ik woensdag al een kijkje nemen. En de lovende woorden kan ik alleen maar onderstrepen. Het museum is een bezoek meer dan waard.