hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, November 08, 2015

Zeven jaar Waterschap als oma

De verjaardagstaart was heerlijk!

Het leven zit boordevol parallellen. Dat werd me weer eens duidelijk toen ik nadacht over 8 november. Zeven jaar geleden werd op die dag mijn eerste kleinkind geboren, Matthias. Midden in mijn eerste verkiezingscampagne voor het Waterschap in 2008. Bij zijn geboorte schreef ik al over een oma in het Waterschapsbestuur, helaas lukte dat toen nog niet. Maar wat schreef ik in die jaren daarna op 8 november? Bij zijn eerste verjaardag plaatste ik nog een paar foto's van hem, maar in 2010 schreef ik over de protesten tegen de mogelijke sloop van panden langs de Sleeuwijksedijk voor de dijkverzwaring, die thans bijna af is. In 2011, 2012 en 2013 schreef ik niets op 8 november. Terwijl juist in 2013 hevige protesten in Werkendam klonken tegen een mogelijk dijkverlegging en zelfs derde haven in het gebied. In 2014 schreef ik wel over de zesde verjaardag van mijn kleinzoon, die toen net bij Kozakken Boys voetbalde. En nu? Het was een heerlijke verjaardag. En na zeven jaar waterschap staat morgen burgerparticipatie centraal tijdens een thema-avond in Tiel. Goed om over na te denken en plannen voor te ontwikkelen. Zodat het Waterschap ook nog draagvlak heeft als mijn kleinzoon zelf mag stemmen.