hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 05, 2016

Meekijken bij hoogwateroefening

Hoog water in 1995 bij de Werkendamse veerstoep

Komende zaterdag houdt Waterschap Rivierenland een hoogwateroefening in haar werkgebied met 300 dijkwachten. Om eens van dichtbij mee te maken wat er allemaal komt kijken bij zo'n oefening heb ik gevraagd of ik mee mag kijken. Geen probleem, zo word ik zaterdagmorgen om 7.00 uur verwacht bij de rioolwaterzuivering in Sleeuwijk. Vroeg op dus, maar dat maakt het ook wel spannend. Zijn er misschien nog meer AB leden die een keer mee gaan? Overigens sprak ik zaterdag nog met mijn dochter over dreigend hoog water. Waar moet je heen vluchten, zo vroeg ze zich af. Mede naar aanleiding van de tv serie 'Als de dijken breken'.  Op zolder gaan zitten was mijn eerste advies. En als ze toch weg wil? Dan richting Breda?