hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, February 05, 2017

Zie, ik heb u in mijn handpalmen gegrift

De bus van de Duitse kunstenaar Gunther Demnig was afgeladen met Stolpersteine, op 6 februari worden ze gelegd in Sliedrecht en Zwijndrecht


In de Talmoed staat geschreven dat een mens pas is vergeten, als zijn naam is vergeten. En in Jesaja 49 lezen we 'Zie, ik heb je in mijn handpalmen gegrift'. Aan beiden teksten werd ik herinnerd tijdens het leggen van zeven Stolpersteine voor de Joodse familie Benjamins door de Duitse kunstenaar Gunther Demnig. Een bijzondere bijeenkomst. Ook in 2010 mocht ik getuige zijn van het leggen van de drie Stolpersteine in Werkendam. Opdat wij niet vergeten.......