hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, October 27, 2017

Waalzinnig in de commissie Waterveiligheid



Naar aanleiding van mijn blog van gisteren heeft Ernest Cartigney mij laten weten dat de actiegroep Waalzinnig wil in spreken tijdens de extra commissiegadering Waterveiligheid van 20 november. Waalzinnig, dat de slogan 'geen kanaal langs de Waal' hanteert is een actiegroep die zich verzet tegen de aanleg van een nevengeul bij Varik-Heesselt. Ik heb even rondgekeken op hun website, die is niet overal even actueel. Maar het recente artikel in Nieuwe Oogst over het Globaal MER staat wel op de site. Overigens goed dat ze komen inspreken. In de commissie zien we zelden insprekers en bij dergelijke ingrijpende maatregelen is het goed om kennis te nemen van wat er onder de bevolking leeft.

https://www.waalzinnig.nl/algemeen/