hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, April 08, 2020

Het Corona dagboek (8)

Alweer de derde week van onze quarantaine, maar wennen doet het nog altijd niet. Met het mooie weer van vandaag niet even ergens een lekkere cappuccino drinken op een terrasje. Of gewoon even iemand de hand schudden, of spontaan iemand ontmoeten. En misschien wordt dit wel het nieuwe normaal.........

Mijn zus werkt in de zorg en die gaat nu even voor de politiek

Maar we moeten door en zo had ik deze week de eerste digitale bestuursvergadering, binnenkort volgen er meer met het waterschap, te beginnen op dinsdag 14 april van het presidium. Wat niet veranderd is, zijn de wekelijkse radio uitzendingen van Altena Alternatief. Nog steeds ben ik iedere uitzending welkom in de studio in Hank en dat is dan één van de weinige uitjes in de week. Vandaag waren mijn gasten Bert Noorloos van Zorgplein Maaswaarden en Han van de Akker die in Altenahove verblijft. De uitzendingen kunnen via de site worden teruggeluisterd. Maar door de gesprekken met Bert en Han besef je eens temeer dat de zorg voor veel grote uitdagingen staat. Daarbij vergeleken valt mijn eigen quarantaine toch echt in de categorie 'peanuts'.