hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, March 30, 2020

Het Corona dagboek (6)

Vanavond hoefde ik niet naar Tiel te rijden. Geen commissievergadering Waterveiligheid. Ook morgenavond hoef ik niet naar Tiel als voorzitter van de commissie Middelen. 


De Hervormde kerk in Dodewaard langs de Waaldijk die moet worden versterkt

Ook de eerste bijeenkomst van de werkgroep Cultuurhistorie moest worden doorgeschoven. Als de coronacrisis nog lang duurt kan mijn agenda gewoon bij het oud papier. Als de commissie wel was door gegaan hadden we in elk geval gesproken over het VoorkeursAlternatief voor Neder-Betuwe. Nu hebben we dat schriftelijk gedaan. Maar wel met het verzoek alle schriftelijke reacties te bundelen en dit voor de volgende commissie Waterveiligheid te bundelen. Zodat de besluitvorming transparant is. 


De dijkgraven hielden vorige week met de Unie van Waterschappen al een digitale vergadering 

Inmiddels heeft de ministerraad ingestemd met een spoedwet, zodat straks digitale besluitvorming  ook voor de waterschappen mogelijk wordt.