hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, November 21, 2020

De drang om altijd weer iets nieuws te leren

Vandaag werd ik blij van de post, in de brievenbus vond ik mijn diploma HBO Communicatie. Na een jaar studeren en zwoegen op de moduleopdrachten, schriftelijke examens en de integrale eindopdracht (met een 8!) heb ik de studie tot een goede gebracht.

Altijd mooi om zo'n diploma te krijgen


In 2019 sloot ik een studie bestuurskunde af. Hoewel ik twijfelde om verder te gaan in die studierichting koos ik toch voor communicatie. Vanuit de verwachting dat ik daar in mijn werk mogelijk meer mee kok bereiken. Want wat wist ik nu eigenlijk echt over communicatie? En tijdens de studie is een wereld voor me opgegaan. Was voorheen voor mij communicatie toch vooral uitvoerend werk zoals de juiste persberichten schrijven, werken aan goede mediacontacten en zorgen voor veel volgers op social media, nu zie ik in dat communicatie in de 21e eeuwse samenleving behoort tot de core business van ieder bedrijf of organisatie. Als communicatie op de juiste, strategische manier wordt ingezet dan draagt dat substantieel bij aan het succes van bedrijven, zo heb ik tijdens deze studie geleerd. 

Dit diploma mocht ik vorig jaar ontvangen


Het succesvol afronden kostte nog wel wat hoofdbrekens, zo waren er twee schriftelijke examens. En zaken uit je hoofd leren als je 59 jaar bent, is toch wel een dingetje. Je geheugen lijkt soms wel een zeef, zo had ik voor de module 'management en organisatie' twee rondes nodig om op het cijfer 6.1 uit te komen. Ook het volgen van online lessen vond ik niet echt fijn. Maar tot mijn verrassing had ik voor mijn eindopdracht dan weer wel een 8. Voor nu even geen verdere studie, zeker niet zolang dit alleen online kan. Maar mijn honger naar kennis is nog altijd niet gestild. Wil jij ook altijd weer iets nieuws leren?