hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 06, 2017

De peilschaal in Veen


De peilschaal zou een plekje moeten krijgen langs de trap op de Maasdijk



Na mijn tweedaagse Sintdipje toch weer een nieuwe blog. Deze keer over de peilschaal in Veen. In april van dit jaar werd ik benaderd door Kees van Ballegooijen uit Veen. Hij liet mij een deel van een peilschaal zien die ooit achter zijn ouderlijk huis aan de Maasdijk in de bestrating was gelegd. En was op zoek naar een betere plek voor de peilschaal. Daarna heb ik contact gelegd met de gemeente Aalburg en zij zijn bereid de peilschaal een plek te geven in de trap langs de Maasdijk. Daar ergens moet de peilschaal ook zijn oorspronkelijke plek hebben gehad. Ik vond in google books nog een vermelding van de peilschaal in Veen, wel is daar nog sprake van een houten peilschaal. 

https://books.google.nl/books?id=BWVJAQAAIAAJ&lpg=PA423&ots=kdm_6I-Dm1&dq=peilschaal%20in%20veen&hl=nl&pg=PA423#v=onepage&q=peilschaal%20in%20veen&f=false

De trap langs de Maasdijk bij de veerstoep naar Aalst