hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, March 21, 2006

Dag 80: Een nieuwe lente



Een nieuwe lente en een nieuw geluid:
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit.
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht
In een oud stadje, langs de watergracht


Bovenstaande regels zijn het begin van het gedicht ‘Mei’ van Herman Gorter. Het gedicht telt vele strofen, maar vooral de begin regel is zeer bekend. Ik citeer het gedicht omdat vandaag, 21 maart, de lente is begonnen. Al lijkt het qua temperatuur nog lang geen lente. Zou dat iets te maken hebben met de opwarming van de aarde? De verschuiving van de seizoenen, bittere kou in maart en zomers weer in oktober? Dit weekend las ik weer een artikel over een Australisch onderzoek naar de opwarming van de aarde. Met schrikbarende conclusies. De wetenschap zal nog hard moeten werken aan oplossingen, alternatieven moeten zoeken voor ons torenhoge energiegebruik. Dichtbij huis wordt gewerkt aan het klimaatlandschap, maar het CDA is geen voorstander van windmolens. Liever zoekt zij alternatieven in bv. aardwarmte. Ook energiebesparing kan nog heel veel opleveren. Toen ik onlangs aan iemand vertelde dat ik zeer zelden mijn wasdroger gebruik uit milieu-oogpunt werd ik toch wat meewarig bekeken. Maar als alle lezers van mijn weblog mijn voorbeeld volgen, wordt er toch weer de nodige energie bespaard. En alle kleine beetjes helpen.

1 Comments:

At 6:12 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoi mam,

Nou mam, je weblog wordt wel ontzettend opgefleurd hoor met die mooie foto van je tuin waar de lente vanaf straalt.

Liefs Kees

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home