hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, April 20, 2006

Dag 110: De Altenadroom (2)

Op 30 maart schreef ik op mijn weblog over de Altena-droom, die misschien wel snel zou uitkomen. Vandaag werd het coalitie-akkoord van Aalburg aan de pers gepresenteerd. En ja wel, ook Aalburg haakt aan bij de bestuurskrachtmeting die Werkendam en Woudrichem willen uitvoeren om te kijken naar mogelijkheden tot intensievere samenwerking. Waait er dan echt een frisse wind door Altena? Woensdagmiddag tijdens de bijeenkomst over toerisme bij de forellenvijver werd het al gefluisterd. Diezelfde middag werd er gestart met de restauratie van de Papsluis. Donderdagmorgen werd het bevestigd door het frivole optreden van het nieuwe Aalburgse college. Om tot slot donderdagmiddag uit te monden op een liefdesbankje bij de Alm onder de rook van het pittoreske kerkje van Uitwijk. Waar vader en dochter Ad en Mariette van der Ven gelukzalig plaatsnamen op hun bankje. Zong mijn hart nu ineens ‘O, heerlijk Altena?’ Of was het toch een droom?

Ad en Mariette van der Ven op hun Almbankje