hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, April 15, 2006

Dag 105: File, Fort en Sleeuwijkse haven

Vandaag heb ik anderhalf uur in de file gestaan. Niet ergens ver weg, maar gewoon in Werkendam op het bedrijventerrein Bruine Kilhaven. Voor het inleveren van gratis groen. Vorige week was ik er ook al heen gereden met een omgezaagde conifeer, toen was het juist helemaal niet druk. Vanmorgen kwam ik echter bedrogen uit en moest achter de file aansluiten. Gelukkig had ik een boek in mijn auto liggen, ik heb de tijd maar gedood met lezen. Maar uit de file blijkt wel dat het gratis groen uitermate populair is. En dat spreiding van het gratis groen brengen over het hele jaar een uitkomst zal zijn. Niemand staat tenslotte graag in een file.



Vanmiddag was ik op Fort Altena voor enkele rondleidingen. Daar ontmoette ik Hans Schep van Brabants Landschap. Hij vertelde over het groene licht voor het onderzoek naar de Sleeuwijkse haven. Mijn hart maakte spontaan een sprongetje, vorig jaar heb ik daar samen met Gerrie van Dijk immers heel wat uurtjes ingestoken. Overigens was er op het Fort ook weer het nodige veranderd, het herstel van de wallen begint eindelijk vorm te krijgen. Ook de ruimtes van de Kwartiermeesters worden steeds meer aangekleed. En in remise D, dat hele bijzondere gebouw aan de rand van het terrein, was de ‘toiletruimte’ schoongeveegd. Overigens is toiletruimte wel een erg deftig woord voor de vier poepdozen op rij. Zouden de militairen hier gezellig naast elkaar gezeten hebben?

1 Comments:

At 1:06 AM, Anonymous Anonymous said...

Hannie wat goed over de haven in Sleeuwijk. Denk maar goed na over
Vissershang. Gratis groen ben ik ook een fan van, misschien nog wel meer gratis (Gorinchem, Rotterdam, Leerdam) Ben nog nooit in het fort geweest, dus een uitnodiging!! Morgen met G. P. naar de Boys, dus er blijft politiek contact.
Gr. B

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home