hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, April 16, 2006

Dag 106: Jezus leeft!




In de Russisch-orthodoxe kerk is Pasen het feest der feesten. De opstanding van Jezus Christus is immers de overwinning op de dood. Op Paasmorgen begroeten de mensen elkaar met “Christus is opgestaan, Hij is waarlijk opgestaan!” Pasen duurt er een volle week en iedere dag is er Paasliturgie met processie rond de kerk. Nu lijkt het gras aan de overkant altijd groener dan bij jezelf, maar graag zou ik iets meer van die vreugde in onze kerk zien. Toch vierde ik Pasen deze keer met meer vreugde dan andere jaren. Mijn broer en schoonzus deden belijdenis van hun geloof en lieten hun kinderen Melanie, Naomi en Jan-Willem dopen. Op het deksel van het doopvont in de Hervormde dorpskerk staat de tekst: “Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt mijn”. Ook zij mogen zich gekend weten door God, hij heeft hun namen in zijn handpalmen gegrift.