hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, April 27, 2006

Dag 117: Nimby


De bloeiende appelboom in mijn achtertuin
Van een lezer kreeg ik kritiek over mijn blog van gisteren. Ik had me er maar met een Jantje van Leiden van afgemaakt. “Je maakt helemaal geen punt”, zo luidde de kritiek. Uiteraard had die lezer helemaal gelijk. Schrijven dat het leven vroeger simpel was, getuigt van weinig visie en daadkracht. Eerder van je kop in het zand steken. Maar eerlijk gezegd blijft het energievraagstuk gewoon een groot probleem, dat weliswaar schreeuwt om een oplossing, maar die is niet simpel te geven. Windmolens wil niemand in zijn achtertuin; Not in my backyard. Een kerncentrale al helemaal niet. Maar het is net als met de grote markt in Geertruidenberg. Sta je met je rug naar de Amercentrale, zie je een prachtig historische plein. Keer je je om, dat doemt de Amercentrale op. “Kun jij dan zonder energie?” Nee, ik kan niet zonder energie, ik zou dan zelfs niet eens op mijn weblog kunnen schrijven. Maar vooralsnog ben ik ook een echte NIMBY. Geef mij maar mijn appelboom in de achtertuin. Hoor, ik daar iemand denken “alweer zo’n verhaaltje van niks, weer geen oplossing”. Misschien morgen.