hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, June 24, 2006

Dag 175: De boer op



De ZLTO excursie door Altena van maandag 26 juni gaat niet door en dat vind ik jammer. Er zijn altijd activiteiten waar je als raadslid verwacht wordt, maar die meer een soort verplichting zijn. Op het bezoek aan enkele boerenbedrijven had ik me echter verheugd, tevergeefs naar nu blijkt. Al snel na de verkiezingen heb ik contact gezocht met de ZLTO omdat we als nieuwe CDA raadsleden graag in gesprek blijven met de boeren in onze gemeente. Wij wilden graag een werkbezoek brengen bij een aantal bedrijven. Dit werd afgehouden door de ZLTO omdat ze liever iets grootschaliger voor alle drie de gemeenten wilden organiseren. Aanvankelijk was dit gepland op 7 juni, maar door omstandigheden doorgeschoven naar 26 juni. Helaas bleek er te weinig belangstelling voor de excursie naar een drietal bedrijven in Altena. Wel hebben ze aangekondigd op een ander moment met de politiek van gedachten te willen wisselen over zaken die spelen in de landbouw. Misschien gaan we dus wel een andere keer de boer op.