hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, June 21, 2006

Dag 172: Het schapendijkje



Volgens mij wordt er al tien jaar op het schapendijkje, strontdijkje zo u wilt gemopperd. Zeker bij nat weer kleeft de schapenstront aan de fietsbanden en dat vinden fietsers niet leuk. Ook van burgers en de schippers van pontje Steur kreeg ik daar regelmatig opmerkingen over. Vandaar dat ik namens het CDA weleens vragen gesteld over de afrastering van het paadje. Als de schapen langs een afrastering lopen kun je toch van ze genieten, maar je hebt geen stront meer aan je banden. Maar toen dat een keer in de publiciteit kwam kreeg ik ook een telefoontje van iemand die hevig teleurgesteld was. Zij genoot juist van het wandelen tussen de schapen en vond het een soort ‘unique selling point’ voor onze recreatiemogelijkheden.
In elk geval werd er budget opgenomen voor 2007 om het pad af te rasteren. Bij de beleidsbeschouwingen begon de SGP als eerste over agressieve schapen. En of een bedrag van 45.000 euro niet wat veel was. Eerlijk gezegd leek mij dat bedrag ook aan de hoge kant voor een afrastering. Voorlopig komt de wethouder met een voorstel om er in de commissie nog eens over te praten. Dus hoe moet het nu met het schapendijkje? Een referendum misschien?