hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, June 19, 2006

Dag 170: De blauwe stad in de Biesbosch (2)




“In het Brabantse Land van Heusden en Altena, in de Biesbosch, ligt het gebied van de Blauwe Stad. Hier wordt vanaf 2008 het meest spectaculaire landschapsproject sinds de drooglegging van de IJsselmeerpolders gerealiseerd. Hart van het plan is de aanleg van een nieuw meer van zo’n 8 km2, vergelijkbaar met de Reeuwijkse Plassen of het Sneeker Meer. Rondom het meer worden nieuwe natuurgebieden, recreatieve voorzieningen en woningen gebouwd, verdeeld over unieke woonlocaties in het gebied”

Is het bovenstaande bericht een luchtkasteel of een droom die binnen tien jaar uitkomt? Al eerder schreef ik op mijn weblog over de blauwe stad, op dag 40 om precies te zijn. Vanavond mochten we in het Biesboschmuseum het concept masterplan bekijken. En ons commentaar geven. En het moet gezegd, mijn droom zou best nog eens uit kunnen komen. Al zal het er dan iets anders uitzien dan de echte blauwe stad in Groningen. In het concept masterplan worden daadwerkelijk mogelijkheden voor recreatie en natuurontwikkeling mogelijk gemaakt. Durf en lef zijn nodig om inderdaad op de ingeslagen weg door te gaan. Maar wat een mogelijkheden, wat een kansen voor Werkendam. Voor de inwoners van Werkendam, maar ook voor de natuur- en rustzoekende toerist. Ik blijf mijn droom koesteren en hoop dat die nog in deze raadsperiode uitkomt.



1 Comments:

At 2:27 PM, Anonymous Anonymous said...

je hebt inderdaad gelijk.
Gr. bob

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home