hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, June 28, 2006

Dag 179: Zonde

In de afgelopen week kreeg ik een compliment vanwege de serie interviews over de zeven deugden. Omdat we niet waren blijven hangen in de eerdere serie de zeven zonden. Juist de focus op zonde in onze toch behoudende gemeente maakt dat mensen in hun schulp kruipen, stiekeme dingen doen, elkaar bedriegen. Niet eerlijk zijn tegenover elkaar. Daarom zat ik deze week bij de raadsvergadering dan ook met kromme tenen toen de ChristenUnie sprak over ‘in zonde leven’, toen er werd gesproken over het gratis trouwen Iets dat in de 19e eeuw wellicht nog gangbaar was, maar anno 2006 toch niet echt meer van deze tijd is. Als we dan spreken over waarden en normen, dan blijft de waarde dat mensen die van elkaar houden, bij elkaar willen wonen. Alleen de norm is sinds de 19e eeuw toch zeker wel veranderd. Ook in onze behoudende gemeente Werkendam. Samenwonen is voor mij dan ook beslist niet ‘in zonde leven’.

2 Comments:

At 8:30 AM, Blogger bob said...

blij dat jij dit zegt. Ik had er ook moeite mee.
gr. b

 
At 12:15 AM, Anonymous Anonymous said...

Ehh.. Lees ik niet in de krant dat het CDA hetzelfde stabdpunt had als de Christenunie? Of was u het niet eens met uw partijstandpunt?

U brengt mij wel in verwarring over waar het CDA nu eigenlijk voor staat!

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home