hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, June 29, 2006

Dag 180: Haagse sores


Op stap in Geertruidenberg

En zo is alsnog het kabinet gevallen over het paspoort van Ayaan Hirsi Ali. Maandagavond zag ik al het interview met Ayaan over de handtekening die ze had gezet. Wat een opportunisme sprak daaruit. Ze had haar handtekening maar gezet omdat ze haar paspoort zo graag wilde behouden. Zou ze dan helemaal geen principes hebben? Maar ook het opportunisme van Verdonk was stuitend. Nee, zij had niets verkeerd gedaan.
Vanavond had ik met de Historische Vereniging een uitstapje naar Geertruidenberg. Toen ik de voordeur achter me dicht trok, vroegen de buren al direct, of ik niet aan de buis gekluisterd zat. Ook tijdens ons uitstapje bleef de vraag maar rondzingen of het kabinet nu wel of niet gevallen was. Na de rondleiding direct gebeld met mijn dochter, die bevestigde dat het kabinet inderdaad gevallen was. Tja, en wat moet de burger hier nu allemaal van denken. Het vertrouwen in de politiek wordt zo opnieuw beschaamd.