hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 30, 2006

Dag 181: De eerste honderd dagen


Een politicus of president wordt vaak beoordeeld op de eerste honderd dagen van zijn of haar regeerperiode. Eigenlijk had ik hierover moeten schrijven op 24 juni, 100 dagen na de installatie van de nieuwe raad. Toen is het me echter ontschoten, dus nu bij aanvang van ons zomerreces alsnog over die eerste honderd dagen. Hoe hebben de nieuwe raadsleden en wethouders het eraf gebracht? Nieuwe raadsleden waren Corine Verweij, Peter Ribbers, Bert van Seters, Henk Bouman, Lennart Alberts, Otto van Breugel, Cees Branderhorst en Wil Drabbe. Van de nieuwe raadsleden hebben alleen Otto van Breugel, Bert van Seters en Peter Ribbers eveneens zitting in de commissie Grondgebied, de nieuwe wethouders zitten beiden in een andere commissie. Veel samengewerkt heb ik dus nog niet met de nieuwelingen. En om nu direct mijn eigen fractiegenoot een veer in zijn kont te steken, gaat wat al te ver. Wel kunnen we het uitstekend samen vinden. De nieuwe raadsleden lijken nog wat kleurlozer dan hun voorgangers, maar dat veranderd hopelijk snel genoeg als ze hun weg gevonden hebben in gemeenteland.

1 Comments:

At 10:41 AM, Blogger bob said...

ik vind er maar een echt leuk
gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home