hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 03, 2006

Dag 184: Giften


Raadsleden moeten alvorens hun functie te kunnen uitoefenen een ambtseed afleggen, waarin zij trouw aan de Grondwet beloven. Ze moeten verklaren dat ze om tot lid van de raad te worden benoemd geen gift of gunst hebben gegeven of beloofd en dat ze bij de uitoefening van hun ambt 'rechtstreeks noch middellijk' enig geschenk of enige belofte hebben aangenomen of zullen aannemen.
Toch ontving ik vorige week woensdag een aantal geschenken waarbij ik terug moest denken aan de eed die ik had afgelegd. Op een congres in Den Bosch, georganiseerd door het ministerie van VROM over de nieuwe wet WRO, kreeg iedere deelnemer een tasje uitgereikt met wat spullen. Thuis gekomen heb ik alles eens goed bekeken. Een USB stick van 128 MB, een soort digitale lineaal met rekenmachientje, een roze, gele en groene stift, twee pennen, een aantekenblokje. En dat alles in een linnen tasje met opschrift VROM. En tot slot samenvattingen van de nota Ruimte en wet WRO. Waarom deelt de rijksoverheid deze cadeautjes uit tijdens een congres dat in alle twaalf de provincies wordt gehouden? Alle geschenken bij elkaar ging het toch om een bedrag van minimaal 10 euro. Te weinig om te weigeren als raadslid of toch maar wel? Of zoek ik spijkers op laag water?

1 Comments:

At 5:02 AM, Blogger bob said...

Die USB stick wil ik wel!.
De afspraak met de rattenvanger gaat naar september. Dan is het weer beter en minder druk in de Biesbosch. op 2 september gepland: com. grondgebied de biesbosch in. Start bij de boetkeet. Nadere gegevens komen nog.
gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home