hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, July 05, 2006

Dag 186: Voedselbank


Werkendam krijgt zijn eigen voedselbank. Niet iets om trots op te zijn, juist helemaal niet. Het initiatief ligt bij een aantal Sleeuwijkse kerken. Toch ben ik enigszins verrast door het bericht. Kerken hebben immers van oudsher een diaconale taak in het omzien naar minder bedeelden. Dat gebeurde echter altijd in stilte, nu kiezen de kerken er kennelijk voor om dat in de publiciteit te brengen. Ik ben er nog niet uit of ik dat een goede zaak vind. De bijbel zegt immers ook ‘Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet’. Het bericht van de voedselbank staat overigens ook in schril contrast met het bericht eerder deze week over de gigantische hoeveelheden voedsel die door alle huishoudens worden weggegooid.