hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, September 28, 2006

Dag 270: Gebiedscommissie Wijde Biesbosch


Het verwaarloosde bruggetje van Jannezand


Vandaag ontving ik de digitale nieuwsbrief van de gebiedscommissie Wijde Biesbosch. Daarin ook aandacht voor nieuwe leden van de Gebiedscommissie. Één van hen is wethouder Jan Luteijn. Hij schrijft o.a.: “Alle seinen staan op groen. Als wethouder wil ik de gemeenteraad enthousiasmeren om de doelstellingen in onze grote, mooie gemeente echt op te pakken. Er liggen uitdagingen genoeg, zoals de Biesbosch en de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Er moet nu echt garen op de klos komen”. En van die uitspraken krijg ik toch een beetje kromme tenen. Hij wil de gemeenteraad enthousiasmeren. Volgens mij heeft die gemeenteraad al een aantal zaken aangedragen, die echter lang op zich laten wachten. De herinrichting van de uiterwaarden bij Werkendam tot wandelgebied, recreatieve kansen voor de Sleeuwijkse haven, extra fietspaden. Door mij is daar in elk geval met grote regelmaat aandacht voor gevraagd. En komt het nu op uitvoering aan. Naast die ideeën weet ik er nog wel één. Waarom pakken we het bruggetje bij Jannezand niet aan en maken een nieuwe fiets-wandelverbinding met de Korte dijk? Wethouder, ga aan de slag, zou mijn oproep zijn. En zorg dat het geld van de gebiedscommissie in projecten in Werkendam gestopt wordt en niet alleen elders.