hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, September 21, 2006

Dag 263: Als een bloem in het gras


Ik moest direct denken aan psalm 103 ‘Kort is het leven van een mens, hij is als een bloem in het gras, een windvlaag en het is gedaan’. Daaraan moest ik gek genoeg denken toen ik een foto nam van de grenspaal ‘Janne’. De andere paal met ‘Zand’ erop stond er niet meer. Wel lag er een brok beton in het gras, maar dat had een andere vorm dan de paal. In het Monumenten Inventarisatie Plan van de provincie Brabant uit 1990 worden beiden palen beschreven als zeer bijzonder met een hoge cultuur-historische waarde. Anno 2006 kan ik er maar een meer terug vinden. Is de andere verloren gegaan door een ‘windvlaag’? Wat zijn we toch slordig met onze schatten uit het verleden.