hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, September 26, 2006

Dag 268: Effectief vergadern


In de raadskamer hangt tegenwoordig een lijstje met tien regels voor effectief vergaderen. Regel 1 luidt: Doe iedere vergadering een nieuw of bijzonder voorstel. Vanavond heb ik dat geprobeerd tijdens de discussie over het klimaatlandschap. Ik heb voorgesteld er een hamerstuk van te maken. Immers, in het besluit werd alleen het verslag vastgesteld en een pas op de plaats gemaakt alvorens verder onderzoek te doen. Dit vanwege het schrappen van de MEP(waar staat deze afkorting overigens voor?) subsidie. Aan dat besluit hoefden we eigenlijk geen woorden vuil te maken. Toch heb zelfs ik me laten verleiden er toch iets over te zeggen, mede uitgedaagd door andere raadsfracties. Ik vind het verspilling van gemeensschapsgeld als je 6000 euro uitgeeft aan een onderzoek, waarvan de uitkomst bij voorbaat niet kansrijk is. Al heb je nog zo’n nobel ideaal, namelijk 5 procent duurzame energie opwekken in 2010.

1 Comments:

At 7:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Leuk geprobeerd! Gewoon doorgaan met verrassen.
Mvg, Iede Bakker

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home