hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, September 30, 2010

De boerderij van mijn bet-overgrootvader



Een jaar geleden bezocht ik met mijn moeder en haar zus het geboortehuis van mijn oma, Johanna de Jong. Dat geboortehuis stond aan de Lekdijk 81 in Nieuw-Lekkerland tegenover de watertoren. (sinds kort te koop!) . Vlakbij die boerderij stond ook de boerderij van mijn bet-overgrootvader Pieter Gerrit de Jong op Lekdijk 77, die al zeker vanaf 1850 in het bezit van de familie De Jong was. Vorig jaar was al duidelijk dat die boerderij gesloopt zou worden. En inderdaad, bij mijn bezoek vandaag was er niets meer over van de boerderij. Kennelijk was het bezoek vorig jaar nog net op tijd! Het geboortehuis van mijn oma staat overigens ook op de nominatie om gesloopt te worden. Dat stond er echter nog.