hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, October 08, 2013

Integriteit (2)

Het kaartspel


Ik rijd altijd samen met een andere bestuurder naar de vergaderingen.  Ik declareer deze reiskosten. Tijdens een van onze autoritten zegt hij me dat hij ook reiskosten declareert. Hij vindt dat hij hier recht op heeft als je kijkt naar de investering in tijd die hij voor het Waterschap doet.

Wat doe jij?

1.Ik vraag hem om mij dan ook iets te betalen omdat hij anders alleen voordeel heeft.
2. Ik spreek hem hierop aan. Dit kan echt niet.
3. Ik meld dit bij het dagelijks bestuur. Het is hun verantwoordelijkheid hier wel of niet iets mee te doen.