hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, April 23, 2015

De 'waterloper' uit Andel

Anton van Rijswijk en Hans de Weerdt


Voorafgaand aan de provinciale staten en waterschapsverkiezingen bracht ik samen met Roland van Vugt in Altena een CDA verkiezingskrant uit. Maar naast het uitbrengen moest de krant uiterwaard ook bezorgd worden. Dat gebeurde door veel vrijwilligers en af en toe tegen betaling. Zo hoorde ik dinsdagavond dat in Andel het merendeel was rondgebracht door Anton van Rijswijk. En waar kende ik die ook alweer van? Juist ja, die heb ik weleens geïnterviewd samen met Hans de Weerdt in de serie 'Ín de hut met Hannie'. Beide mannen vormen het duo Andel Wandelt en hun belevenissen worden op de voet gevolgd (mooie woordspeling!) door de site van de Wilhelminasluis in Andel. Voor deze keer was Anton zo een 'waterloper'.