hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, October 09, 2015

Minister Melanie Schultz van Haegen

April 2013 gaf de minister het startschot voor de vergraving van Munnikenland

Maandag brengt minister Melanie Schultz van Haegen een bezoek aan de Noordwaard. Ik herinner me nog een bezoek van haar aan het gebied in de tijd dat ze nog staatssecretaris was (2002-2007). Het exacte jaar weet ik niet meer, maar ze was te gast in het gebied en zou naar het restaurant de Brabantse Biesbosch komen. Het enige dat ik me herinner dat ze vreselijk te laat was. De reden van haar bezoek destijds zal zijn geweest vanwege de natuurontwikkeling in de kleine Noordwaard. Toen nog gedacht werd dat het afstaan van landbouwgrond zou stoppen bij die natuurontwikkeling. Dat bleek echter een illusie. Zou ze deze keer wel voor het laatst komen?