hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, October 02, 2015

Rijkswaterstaat had nog wat goed te maken

De contouren van het fort aan de andere zijde van de A27 zijn nog goed te zien, maar worden straks nog beter geaccentueerd bij de verbreding van de A27

Al in april mocht ik namens Erfgoed Altena aan tafel zitten bij de werktafel rond de verbreding van de A27 en in het bijzonder voor de aansluiting van de A27 bij fort Altena. Al eerder in de inspraakprocedure hadden we als Erfgoed Altena aandacht gevraagd voor de bijzondere cultuurhistorische waarden van dit (bijna) Werelderfgoed en de molenbiotoop van de molen langs de A27. Tijdens het overleg in april op fort Altena heb ik namens Erfgoed Altena nog eens benadrukt dat aan de andere zijde van de A27 ook een stukje van het fort ligt. Met mij deed ook Hans Schep dat namens Brabants Landschap. Groot was mijn verrassing toen we donderdag tijdens een nieuw overleg over die verbreding zagen dat de ideeën rond de accentuering van die contouren ook daadwerkelijk zijn uitgewerkt en opgenomen in de plannen. In april gebruikten we het argument dat Rijkswaterstaat in die gebied eigenlijk nog wat had goed te maken. Bij de aanleg van de A27 hadden zij immers die weg over het fort gelegd! Zonder daarbij rekening te houden met de bijzondere cultuurhistorische waarden van dat potentiele Werelderfgoed. Mooi om te zien dat inspraak soms echt resultaat oplevert.