hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, August 27, 2016

Verboden Kringen

De glazen koepel op fort Asperen




Zaterdagmiddag bracht ik een bezoek aan Fort Asperen aan de expositie Verboden Kringen. In de expositie ook veel aandacht voor de Diefdijklinie en de dijkverbetering die vanaf 2010 werd uitgevoerd. Voor het eerst zag ik zo de film uit 2009 over de start van het traject.Met mooie beelden van de Diefdijk, fort Asperen en de inspirende startbijeenkomst met boer Scherpenzeel. Zou hij ook weer uitgenodigd worden tijdens de oplevering van de dijk op 24 september a.s.? Mooi om te zien ook de glazen koepel bovenop Fort Asperen. Overigens bezocht ik ook de bunkers bij Asperen en de loopgraven die ze daar hebben gereconstrueerd. Op een van de gevechtsbunkers is een nieuwe koepel geplaatst. Mooi als zo de historie levend wordt gehouden, al vind ik de koepelkazemat langs het Liniepad toch mooier. 

De koepel op de bunker bij fort Asperen