hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 26, 2017

Nieuwe horeca in Werkendam aan de rivier?

Het veerhuis bij het voetveer naar Bover-Hardinxveld




Op bovenstaande foto is het veerhuis in Werkendam te zien. Jarenlang een cafe met Ton Bomas (?) achter de bar. Later was het in gebruik als kantoor voor de Eendracht en volgens mij staat het nu alweer jarenlang leeg. Wanneer het als cafe is gesloten weet ik niet, misschien een van mijn lezers? Het pand staat aan het veer en enige tijd geleden waren er plannen op die plek voor woningbouw. Het zou overigens ook een uitgelezen plek zijn voor horeca; zo aan het water. Met vlak daarnaast het voormalige insteekhaventje van RWS als een haventje voor historische scheepsjes. Werkendam, waar wachten we nog op?