hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, May 11, 2017

Sloop van voormalig gemaal in Sleeuwijk?





Het gemaaltje in Sleeuwijk (foto's Theo de Rooij)

Het voormalige watergemaal van de voormalige Sleeuwijkse polder gesloopt wordt. Tenminste zo lijkt het, liet Johan Straver mij weten. Eerder stuurde molenaar Theo de Rooij via twitter al enkele foto's van het gemaaltje. Het gebouwtje staat altijd nog tussen de Transvaal en de A27 in en is in mijn ogen ook nog een stukje historie van de molen geschiedenis en bemaling in het Land van Heusden en Altena. Nu is het gebouw al heel lang onbeheerd in het weiland en de toestand is niet al te best. Maar het viel me nu op dat de dakpannen zijn verwijderd. Weet jij of dit gebouw nog gemeentelijk monument is? Anders zou het toch jammer zijn dat dit verloren zou gaan, zo schrijft Johan Straver.