hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 17, 2017

Blauwe bloemrijke dijken

Dijkhellingen boordevol blauwe korenbloemen

Bovenstaande foto maakte ik in Rijswijk (Gelderland) langs de Lekdijk. Werd ik eerst getroffen door de schoonheid van de blauwe korenbloemen langs de dijk, verderop richting Culemborg werd de kleurenpracht nog groter. Met rode klaprozen en gele bloemen. Ondanks die kleurenpracht ben ik niet meer gestopt om nog een nieuwe foto te maken. Maar ik moest wel denken aan de discussie die we eerder in de commissie hadden over meer bloemrijke dijken. Waterschap Rivierenland past de bloemenmengsels dus al gewoon toe op haar dijkhellingen. Of gebeurt dat nu alleen nog maar op proef langs de Lekdijk en niet langs alle dijken?

http://hanviskie.blogspot.nl/2017/03/de-bloemrijke-dijken-van-jacp-thysse.html