hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 03, 2017

Een Waterlinie weekje

Een training storytelling op Fort Nieuwerschans (foto NHW)

Deze week wordt een echt Waterlinie weekje. Zo mocht ik zaterdag met vrijwilligers van de Nieuwe Hollandse Waterlinie een bezoek brengen aan Fort Everdingen. Een groot fort, maar wel een fort waar nog heel veel gerestaureerd moet worden. Vanmiddag was ik te gast op Fort Nieuwerschans nabij de Vecht. Voor een training storytelling van de stichting Liniebreed Ondernemen, samen met collega gidsen Joop en Marjolein. Want hoe vertel je als gids het verhaal van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Als een droge opsomming van jaartallen en krijgstechnieken? Of beeldend met verhalen over mensen? De training krijgt woensdagmiddag een vervolg. Vrijdag ben ik te gast in het Waterliniemuseum voor de lancering van de fietsrouteapp van de Nieuwe Hollandse Waterlinie in samenewerking met de drie waterschappen, waarin de NHW is gelegen. En zaterdagmiddag mag ik als gids een rondleiding geven op Fort Altena. Kortom, de Liniemakelaar duikt deze week echt in de geschiedenis van dit wonderschone Werelderfgoed.