hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, August 25, 2017

Blij met kanoroute Bakkerskil


 
Drie van de zeven kanosteigers en een prachtige foto van de Bakkerskil



Op een zomerse dag, nu een jaar geleden, ben ik met wethouder Machiel de Gelder op pad geweest om mijn idee voor een kanoroute over de Bakkerskil uit de doeken te doen. We bezochten de Bakkerskil om te kijken of zoiets mogelijk zou zijn. Daarna ben ik nog een keer uitgenodigd op het gemeentehuis bij een overleg met de Toeristische Kano Bond Nederland. Zij hadden de route verkend en vonden het een mooi initiatief. Wel zagen zij in de Heijmansgat weg nog een obstakel, daar zouden kanoërs moeten klunen om verder te kunnen kanoën vanuit Hank naar Fort Bakkerskil. Even vreesde ik dat daardoor het gehele plannetje niet door zou gaan. Regelmatig zag ik de wethouder en vroeg steeds wanneer deze nu geopend zou worden. Woensdag 30 augustus om 14.00 uur gaat het echt gebeuren op de parkeerplaats aan de Weerensteingweg aan de Bakkerskil. De Kanobond zal ook het onderhoud en toegankelijkheid van de 7 steigers voor haar rekening nemen. En ook bij Fort Bakkerskil ligt gewoon een steiger! Chapeau voor de gemeente.

De realisatie van de kanoroute op de Bakkerskil is een bijzondere en mooie aanvulling op het toeristisch recreatieve aanbod van de gemeente Werkendam. De route loopt ter hoogte van het Fort Bakkerskil tot aan Hank. In Hank kan worden aangesloten op de bestaande routes die de Biesbosch in gaan.