hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 30, 2017

Bosatlas van de Alblasserwaard



Mijn zoon was al jong gek op landkaarten en atlassen. Voor zijn MAVO diploma heeft hij volgens mij zelfs nog een nieuwe Bosatlas cadeau gekregen. Zelf kan ik ook genieten van mooie landkaarten, historische kaarten, maar ook nieuwe kaarten. Vandaag heb ik de Bosatlas van de Alblasserwaard bekeken. Hij vormt onderdeel van de besluitvorming over een robuust, toekomstbestendig watersysteem in de Alblasserwaard tot 2050. Met kaarten over wateropgave, over de natuur, de cultuurhistorie en de waterkwaliteit. Boeiend om te bekijken, maar ook om te komen tot besluitvorming. Maandag 4 september buigen we ons over de voorstellen voor het toekomstbestendige watersysteem in deze iconische polder.