hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, May 11, 2018

Roeien!

Roeien op de Afgedamde Maas, in de verte drijft een luchtballon over


Ergens in een fotoalbum uit mijn jeugd (ja, lang geleden!) moet nog een foto zitten waarop ik in een roeiboot aan het roeien ben. Nooit gedacht om dat nog eens als sport te gaan doen. Maar Watersportvereniging Woudrichem biedt al langere tijd de mogelijkheid aan en dat leek me toch echt gaaf om te doen. Lekker in de buitenlucht en lekker op het water. Vanavond bood de vereniging een kennismaking aan en zo mocht ik met nog enkele anderen het water op. Goof van Vliet gaf ons instructieles en dat deed hij zo goed dat ik me direct heb ingeschreven. Het roeien is op de Afgedamde Maas, pas als je een gevorderde roeier bent, worden ook wel tochtjes gemaakt op de Merwede. Maar laat ik voorzichtig beginnen, ik heb er veel zin in.