hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, June 24, 2018

Een Maria kapel in je eigen tuin

Het Maria beeld in de kapel


Links mijn moeder, met haar broertje Dammes en zusje Joke?


Zaterdag bracht ik samen met mijn zussen en mijn moeder een bezoek aan Andrup in Duitsland. Het ligt ongeveer ter hoogte van Emmen. Daar woont een avontuurlijke broer van mijn moeder; Dammes de Kooter. Pas getrouwd verhuisde in 1968 naar Frankrijk, in de buurt van Deauville. Met twee kinderen keerden ze terug naar Nederland, maar zo'n tien jaar geleden verhuisde hij met zijn vrouw Bep naar Duitsland. Om heerlijk buiten te gaan wonen met ruimte voor zijn paarden. Bij het huis dat hij kocht stond al een Mariakapel. En de vorige eigenaar vroeg of hij deze kapel toch vooral wilde laten staan. Boeiend, zo'n kapel in je eigen tuin. Met Kerstmis branden ze een kaarsje in de kapel, overigens ook wel grot genoemd.

De Maria kapel staat aan de weg in de tuin van Dammes en Bep de Kooter