hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 20, 2018

Schandvlek van Sleeuwijk is gesloopt!



Het afgebrande pand is inmiddels gesloopt
 
In 2017 stond er nog Te koop op het pand
 
Eindelijk is de schandvlek van Sleeuwijk aan het Hoekeinde gesloopt. Al in 2010 woedde brand in het pand aan de Sleeuwijkse haven bij het voetveer van Sleeuwijk naar Gorinchem. En al die jaren bleef het half afgebrande pand overeind staan. Bijna alle fracties in de Werkendamse raad stelden vragen over de trage afhandeling van de brand en de deplorabele toestand van de belendende percelen. Geen fraaie entree van het dorp vanaf het water. Vorige week fietste ik langs het pand en was het gesloopt. Ik vond een vergunningsaanvraag voor de bouw van een nieuwe woning op Hoekeinde 18, maar ik weet niet zeker of dat hetzelfde perceel is als het afgebrande pand. 

De verpauperde panden aan het Hoekeinde