hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, January 26, 2019

Korenmolen Ken U Zelven bij de Kringloop

Een bezoek aan kringloopcentrum Altena is altijd een feestje. Zo ook vanmiddag, al was het wel ontzettend druk. Vaak ontdek je verrassende dingen en ga je niet met lege handen naar huis. 


Het schilderij dat te koop is in het kringloopcentrum in Almkerk

Vanmiddag ging ik wel met lege handen naar huis, maar ik trof wel een verrassend schilderij. Want was dat nu een schilderij van de korenmolen 'Ken U Zelven' in Werkendam. De molen die op 20 april 1945 werd opgeblazen door de Duitsers en waardoor mijn moeder dakloos werd. Het schilderij hing nogal hoop op, zodat ik het niet echt van dichtbij kon bekijken en ook geen naam van een schilder kon ontdekken. Ook twijfelde ik nog of het echt de Werkendamse molen was. 

Een foto van de korrenmolen 'Ken U Zelven' 

Maar een bericht op de facebookpagina 'Gij zijt van Werkendam....' bevestigde mijn vermoeden. Net als de foto die ik vond via de beeldbank van het Streekarchief  De prijs van het schilderij? 175 euro! Benieuwd welke Werkendammer de molen gaat kopen............

Gedicht van Kees van Gammeren van de korenmolen 'Ken U Zelven'