hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, January 16, 2019

25 jaar lid van het CDA


Volgens de ledenadministratie van het CDA ben ik vandaag precies 25 jaar lid van deze politieke partij. Nu meen ik zelf dat ik al begin december 1993 lid ben geworden, maar mogelijk liep de inschrijving enige vertraging op. Omdat veel te weinig vrouwen actief zijn in de politiek en ik dat wilde veranderen, werd ik lid van een politieke partij. 


Want vanaf de zijlijn roepen dat iets niet goed gaat, is natuurlijk de weg van de minste weerstand. En eigenlijk is verandering nog steeds mijn belangrijkste motivatie om politiek actief te zijn. Want als je in de maatschappij iets wilt veranderen, moet je bij de politiek zijn. Maar heb ik in de afgelopen 25 jaar iets kunnen veranderen? Voor meer vrouwen in de politiek heb ik me in die 25 jaar zeker ingezet, via onder andere de Toontje Sprengerpluim

De CDA fractie in 2006 bij het Werkendamse gemeentehuis

In de periode dat ik raadslid was (2002-2007) heb ik onder andere gepleit voor een veerverbinding met Gorinchem en deze vaart nog steeds. Ook is tijdens mijn raadsperiode in 2004 de toekenning van vrijwilligerspenningen ingevoerd, om zo vrijwilligers in het zonnetje te zetten voor hun inzet voor de samenleving, ik weet overigens niet of de gemeente Altena dit gaat overnemen. 

Het Algemeen Bestuur van Waterschap Rivierenland

Vanaf 2008 ben ik actief bij Waterschap Rivierenland. Sinds ik lid ben van het Algemeen Bestuur is één van mijn belangrijkste drijfveren dat het waterschap veel meer van buiten naar binnen moet treden. Alleen samen met. haar inwoners kan ze haar maatschappelijke opgaven uitvoeren en heeft het waterschap bestaansrecht.  'Het Waterschap is van ons allemaal"

Met Teus en Kees vandaag een toast uitgebracht op mijn 25-jarig lidmaatschap van het CDA