hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 21, 2019

Meer werk maken van Verantwoordingsdag

Kim Putters is een van de meest invloedrijke mensen in Nederland en directeur van het Sociaal Cultureel Planbureau. Hij schreef het boek 'Veen brand' over de sluimerende onvrede in Nederland. Een thema dat hij twee jaar geleden ook al besprak bij een lezing in Alblasserdam.

Dijkverzwaring bij Werkendam in 2015


In het TV programma van Eva Jinek gaf hij aan dat de politiek meer werk moet maken van 'Verantwoordingsdag'.  Dus wat doen overheden met al ons belastinggeld? Waar wordt het aan besteed en wordt het goed besteed zodat het ook rendement oplevert? Terechte vragen, als politicus moet je iedere dag kunnen vertellen waar je mee bezig bent; kortom het wakend oog van de democratie. 


Protesten in Varik-Heesselt in 2018


Die 'Verantwoordingsdag' ga ik onthouden, voor de waterschapsverkiezingen wil ik nog laten zien waar ik zelf al die vier jaren als lid van het AB van Waterschap Rivierenland mee bezig ben geweest.